Skicka till ALLA, så kanske någon nappar

I nästa vecka har PAR ett frukostseminarie om direktmarknadsföring, vid två tillfällen. Vi har varit med och skrivit talen och kommer att talarträna experterna som ska stå på scen. Om du arbetar med direktmarknadsföring via post eller e-post rekommenderar jag dig varmt att gå dit, du kommer att få handfasta tips som hjälper dig att minska kostnaderna och få bättre resultat på dina kampanjer.

Anmäl dig här, så ses vi där.

Huvudbudskapet inom målgruppsurval är att verkligen ringa in målgruppen och ge rätt personer ett erbjudande de inte kan motstå.

Det här har jag talat om så många gånger. Fast då har det handlat om att bygga varumärke och trovärdighet hos journalister. Jag har talat om hur många det är som skriver ett pressmeddelande och skickar det till ALLA, i hopp om att någon ska nappa. Mottagarna skummar rubriken och sneglar på avsändaren och därefter slänger de 95 procent av alla pressmeddelanden de får. Din enda chans att komma genom nålsögat är att du har ett gott rykte som säger att du bara skickar pressmeddelanden till de redaktioner som är intresserade av nyheten. Dessutom ska du ha gjort en riktigt bra rubrik.

Självklart är det samma sak med direktmarknadsföring.

Då får jag ett eDR. Från en konkurrent till PAR. De har ett specialerbjudande. Om jag köper 10 000 adresser för mitt säljbrev lägger de gratis in 10 000 till. Undrar om de har hört talas om målgruppsurval…

This entry was posted in Att tala, Extern kommunikation, Journalistrelationer, Vesirs kunder. Bookmark the permalink.

One Response to Skicka till ALLA, så kanske någon nappar

  1. Pratade just med en kollega i branschen om dig och om pressmeddelanden och så får jag ett meddelande från Blog lovin’ att du har gjort det här inlägget. Spooky?
    Det är alltid lika trevligt att läsa din blogg!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>