Stärka relationerna med kunderna

ESSVE genomförde en kundundersökning i våras. I förra veckan skickade vi ut återkopplingen till kunderna. ESSVE:s försäljningschefer har modet att lyfta upp det kunderna kritiserade, med den stora fördelen att de kan berätta vilka åtgärder de har tagit för att bli bättre, samt information om när kunderna kommer att märka av skillnaden (mycket snart).  De passade även på att tacka för att kunderna tog sig tid att ge feedback och lovar att bevara det kunderna uppskattar.

Det uppskattas av kunderna och bygger varumärke. Vi har arbetat med kund- och medarbetarundersökningar, förbättringsåtgärder och kommunikation tillsammans med Netsurvey under två år.  Det gör att vi är ganska inlästa på ämnet.

Det förvånar oss att många företag fortfarande gör en medarbetar- eller kundundersökning utan att använda det som ett beslutsunderlag för förbättring. Att så många anställda och kunder har lagt tid på att besvara en undersökning och sedan inte får reda på resultatet, och vad företaget gör åt det. Ändå ber man dem att fylla i en ny undersökning nästa år.

Medarbetarundersökningen är central för att skapa en attraktivare arbetsplats, kundundersökningen är central för att stärka relationen med kunderna. Vi är stolta över att få vara med och arbeta för att stärka ESSVE:s relationer med sina återförsäljare, och imponeras över de initiativ de har tagit.

This entry was posted in Employer branding, Extern kommunikation. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>