Film som stärker kommunikationen

På torsdag, den 10 mars, ska jag och Louise dela scen med Spets produktion och Scanpix. Tillsammans ska vi berätta om hur företag kan stärka sin kommunikation med hjälp av film och få ut maximal effekt av filmerna.
Vi pratar om hur filmerna ska stärka och stärkas av övriga kommunikationsinsatser, samt hur man sprider dem på bästa sätt. Vi delar med oss av vår checklista för film. En checklista som har använts och förfinats i många år.

Vi blir lite nostalgiska när vi tänker på våra första stapplande steg, stolta när vi tänker på de riktigt bra filmerna som verkligen spred budskapet tillrätt målgrupper och skruvar besviket på oss när vi pratar om filmerna som inte riktigt blev som vi ville.

De vanligaste misstagen, när det gäller film är:

- Att filmen inte interagerar med den övriga kommunikationen.

- Att filmen inte är anpassad till målgruppen och den situation de befinner sig i.

- Att men inte ens funderar på hur man ska använda och sprida filmerna när de är klara.

Vill ni veta mer? Och framförallt ta del av Spets produktions och Scanpix erfarenheter?

Se inbjudan här.

Skicka ett mejl till mig, så anmäler jag er.

This entry was posted in Extern kommunikation, Film. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>