Gekås har koll på målgruppen

Dokussåpan om Gekås lockade 2 000 fler kunder om dagen, till varuhuset i Ullared under november och december. Det är en ökning med 20 procent mot förra året.

Jag kan inte ens föreställa mig ett varuhus som servar 12 000 kunder om dagen!

Missa inte Boris Lennerhovs krönika i Market “Ett gratis tips till marknadsföring”. Där delar han med sig av framgångsreceptet.

Det är en man som verkligen kan och tycker om sin målgrupp. Han ger dem vad de vill ha och lyckas bygga ett varumärke som är otroligt starkt. Folk vallfärdar till hans varuhus, folk från hela landet.

I krönikan påpekar han att massmedias bevakning lätt får lite mycket Stockholmsperspektiv eftersom det främst är här mediedrakarnas redaktioner finns. Kanske är det bra för honom, eftersom Ullared verkligen är något nytt för de flesta medarbetarna på stockholmsredaktionerna.

Krönikan är suvverän och behöver inga kommentarer. Läs den! Fundera sedan på om du känner din målgrupp lika väl som Boris gör. Tycker du om dem lika mycket? Ger du dem det de vill ha?

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>