Author Archives: Anna Malmsten

Inbjudan: Ditt bästa jag på scen

I höstas bjöd jag in till ett seminarie som snabbt blev fulltecknat. Därför gör jag en repris nu. I hopp om att alla de som inte fick plats då kan komma nu. Se filmen från det förra tillfället: Här kommer … Continue reading

Posted in Att tala, Uncategorized | Leave a comment

2014, första arbetsdagen

Jag har nästan haft en månads semester. Fylld av klättring, slalom och skridskoåkning, goda vänner, familj och släkt. Nog var det underbart och visst skulle jag kunna leva så länge. Men det är inte så illa att komma tillbaka hit … Continue reading

Posted in Uncategorized | Leave a comment

God jul och gott nytt år!

Stockholms Stadsmission bjuder på jullunch den 19 januari. Du betalar 100 kronor för lunchen och de hemlösa får gratis mat. Om du vill kan du ta med dig julklappar till de hemlösa i form av nya strumpor, underställ, mössor och … Continue reading

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Del 3: Det andra förberedelsetillfället inför ditt tal

Hej! Jag fick ta en ofrivillig paus i serien om hur man förbereder och genomför ett bra tal. Det blev nåt fel på bloggen. Men nu är det fixat och jag kan blogga vidare.  Vid det första tillfället kartlade du … Continue reading

Posted in Att tala | Leave a comment

Del 2: Det första förberedelsetillfället inför ditt tal

Vid det första tillfället, då du ska förbereda ditt tal ska du först titta på inbjudan och fundera på din målgrupp. Vem är det som kommer och lyssnar på dig? Varför kommer de och lyssnar på dig? Vad har de … Continue reading

Posted in Att tala | Leave a comment

Attitydproblem i marknadsföringsbranschen

Igår skrev jag om Dagens Medias artikel om Jessica, som hittade en ”gump” på sin kyckling, med en intervju av Kronfågels kommunikationsdirektör. Kommentarerna till den artikeln inspirerade mig till det här inlägget. Kommentarerna visar tydligt vilka problem branschen faktiskt har. … Continue reading

Posted in Extern kommunikation, Krishantering | Leave a comment

Raljera inte över dina kunder

En av Kronfågels kunder fick en obehaglig upplevelse då hon skulle bjuda en vän på middag. ”Gumpen” satt kvar på kycklingen, Jessica tappade aptiten, klagade till Kronfågel och gick till pressen. GT såg nyhetsvärdet och skrev en artikel, nyhetsvärderingen var … Continue reading

Posted in Journalistrelationer, Krishantering | Leave a comment

Del 1: Fyra planeringstillfällen gör dig till en bättre talare

Alla intressenter vinner på att du blir en bättre talare. Du får roligare på scen och bättre resultat av dina föreläsningar, ditt företag får nytta av resultaten och publiken får en mycket trevligare stund när de möter dig. En win-win-win … Continue reading

Posted in Att tala | Leave a comment

Talare att inspireras och lära sig av

I torsdags talade jag om hur man blir en bättre talare. Det var kul, publiken var väldigt trevlig. Jag tänkte dela upp föreläsningen i x antal blogginlägg och publicera dem här. Jag kommer att ge er ramarna för planeringen av … Continue reading

Posted in Att tala | Leave a comment

Välj rätt energi från publiken

Det är så viktigt att du tar ögonkontakt med publiken när du står på scen. Står du inför en större publik har du förmånen att välja vems blick du möter och kan hämta in den energi du behöver för att … Continue reading

Posted in Att tala | Leave a comment